ראש וזנב דרקון הן נקודות מתימטיות המייצגות את צמתי הירח, המקום בו מסלול הירח פוגש את מישור האקליפטיק המייצג את מסלול השמש. התנועה המחזורית של ציר הדרקונים נמשכת 18.6 שנים על פני גלגל המזלות, בכיוון ההפוך לזה שבו נעה השמש (מטלה לדגים במקום מטלה לשור). המחזוריות הקבועה הזו של תנועת צמתי הירח היתה ידועה כבר לקדמונים בימי בבל, שחישבו אותה ועקבו אחריה, מאחר ותנועה זו אחראית  לתופעת הליקויים.

ליקוי מתרחש כאשר השמש נמצאת במרחק של עד 18 מעלות מצמתי הירח, ובזמן מולד הירח או הירח המלא, מתרחשת התופעה שבה הירח מסתיר את השמש או כדור הארץ מסתיר את הירח. בעיני הקדמונים ליקויים מבשרים על התערערות הסדר הקיים. בעיניהם צמתי הירח מייצגים דרקון ענק שמדי פעם אוכל את השמש או את הירח. הדרקון מסמל את כל מה שאי אפשר לשלוט עליו ולהכניס אותו לסדר, ומביא איתו את אסונות הטבע שמקושרים לליקויים.

המהות של ראש וזנב דרקון

לכן עד היום צמתי הירח נקראים ראש וזנב דרקון, כשהדרקון מייצג את כוחות התוהו ובוהו שמאיימים על העולם המוכר לנו. לאורך ההיסטוריה ראש וזנב הדרקון קיבלו פרשנויות שונות מאסטרולוגים שונים. בעיני האסטרולוגים הוודיים הנקודות האלו הן החלק החשוב ביותר בהורוסקופ – יותר מהשמש והירח! ומייצגות את הקארמה האישית שמורכבת מגלגולים קודמים ועתידיים. באסטרולוגיה המערבית לאורך שנים ראש הדרקון (הצומת הצפוני) נחשב למיטיב בזמן שזנב הדרקון (הצומת הדרומי) נחשב למזיק. עד היום אין הסכמה גורפת בין האסטרולוגים לגבי המהות של הראש והזנב, דרכי פעולתן ואיך ניתן "לעבוד" איתם באופן אישי. בדיוק כמו שאין הסכמה מהי הנפש, מהי הנשמה ומה זה קארמה, כך אין הסכמה או הבנה אמיתית של המשמעות של צמתי הירח. עם השינויים בתודעה האנושית, כך משתנה גם הפרשנות של ציר הדרקונים. ההסכמה היחידה היא שהם מייצגים את הקשר אל מימד אחר שבו אין לנו שליטה, ושהם מייצגים את מישור הנשמה שיש לה אג'נדה משלה שלא ברורה לנו בזמן הגלגול.

מתוך קורס האסטרולוגיה למתחילים, ראש הדרקון בשור במפה אישית

ראש וזנב דרקון במעברים

המעברים של צמתי הירח ממזל למזל מייצגים את המעבר של תשומת הלב הכללית מנושא לנושא. את הדרמות הגדולות היום יומיות ממלאות הפלנטות והן אלו שמלמדות על התרחשויות שונות, במיוחד כשהן נמצאות בזוויות האחת לשניה. מעברי ציר הדרקונים משלימים את התמונה, וכאילו מספקים את הרקע, את התפאורה שנמצאת מאחורה על גביה הפלנטות משחקות את התפקידים שלהן.  ראש הדרקון מייצג את המזל שהתכונות שלו הופכות למשך שנה וחצי לאלו שחשובות יותר, או נראות כחיוביות יותר. בזמן שזנב הדרקון מייצג את תכונות המזל שפתאום נראות שליליות יותר או כאלו שכדאי לנו להימנע מהן.

בשנה וחצי האחרונות זנב הדרקון היה במזל קשת ואכן רוב העולם לא נסע לטייל במקומות אחרים, ובנוסף היתה פגיעה קשה בכל מוסדות הדת והפולחן, ובלי ששמנו לב גם האוניברסיטאות איבדו מכוחן וממעמדן. ראש הדרקון היה במזל תאומים והכריח את כולנו להתמצא ולהכיר טוב את הסביבה הקרובה שלנו ואת השכנים שלנו. בנוסף, כולם למדו דרכי תקשורת חדשות, אם זה הזום, ואם זה טיק טוק, ואם זה שיחות דרך המרפסת.

ראש דרקון במזל שור

ב-4.1.22 ראש הדרקון יעבור למזל שור בזמן שזנב הדרקון יעבור למזל עקרב. התכונות אליהן נשאף יהיו חיבור קרוב יותר לאדמה, דגש על צמחייה וחקלאות ושמירה על המשאבים שיש לנו. תהיה תנועה לכיוון של לקנות קצת, יקר, טוב ואיכותי שמחזיק הרבה זמן, על פני קנייה של מוצרים ברי חלוף.

זנב הדרקון בעקרב קודם כל יוביל לחשיפה גדולה יותר של כל מה שמנסים להסתיר. יהיו עוד ועוד סיפורים על שימוש לרעה בכוח ובסמכות תמורת מין. בנוסף, יותר ויותר חשיפה של פשע מאורגן מכל הסוגים, כזה שנוח לו להישאר מוחבא ומאחורי הקלעים, ובעצם החשיפה הוא מאבד מכוחו. זנב דרקון בעקרב גם מדבר על שליטה ושיטה כלכלית שעוברת טרנספורמציה, שבעיקר מגיעה מיותר חשיפה ומשינוי של תודעה כללית שמעדיפה לדעת מי הם האנשים שמנהלים את הכספים של כולנו.

והנושא הבוער ביותר של זנב הדרקון בעקרב יהיה סוג של "פשיטת רגל" של בריאות הנפש הכללית, עם חוסר מענה מתאים של הפסיכולוגים, פסיכיאטרים ושאר הממסד לצורך הגובר והולך במתן עזרה לרבים שכבר פשוט לא יכולים יותר. המגפה שאחרי הקורונה היא מגפה של אובדנות – והלוואי וימצאו דרכים להגיע אל הסובלים בזמן עם מתן אנושי למצוקה שלהם.

אני מניחה שיותר ויותר טיפולים ידגישו את מתנות מזל שור: חיבור למקצב הטבעי של כדור הארץ, חיבור לטבע וקורסים בהם ניתן ללמוד את הנאות החיים הפשוטות: אוכל טוב, סקס טוב, יופי טבעי – כל אלו יצטרפו לסל הטיפולים.

הפעם הקודמת שראש הדרקון היה בשור, בשנים 2003-4, לא זכורים אירועים ששינו את העולם, אלו היו שנים יחסית יציבות ואפילו זכורות כשנות שגשוג לפני הנפילה הגדולה של 2008. באיפה שגם השנה וחצי הקרובות יהיו עם דגש על בנייה שקטה.

2 תגובות

  1. התשובה לכל הבעיות היא אמונה שאלהים טוב ולא רע. רק שאנחנו באמצע ניתוח. הפסיכולוגים ניתקו את החולה-נפש מאלהים ולכן הם פסולים. הרבנים נקראים פושעים בירמיה ב'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.