אסטרולוגיה הוררית היא ענף אסטרולוגי שפרח בימי הביניים ותקופת הרנסס באירופה. הסיבה העיקרית לפריחתו היתה העובדה שרוב האנשים לא ידעו את תאריך הלידה שלהם, בטח לא את שעת הלידה שלהם. עדיין, אסטרולוגים מצאו דרך לתת להם תשובות מקיפות על שאלותיהם, והדרך הזו נקראת אסטרולוגיה הוררית. היא מתבססת על כל העקרונות של האסטרולוגיה הקלאסית לחיזוי אירועים כללים, כדי לחזות אירועים פרטיים. בנוסף, האסטרולוגיה הקלאסית השאירה הוראות ברורות לאסטרולוגיית הבחירה, או מתי כדאי להתחיל משהו. האסטרולוגיה ההוררית נולדה מהחיבור בין שתי השיטות הנ"ל.

הורה ביוונית זה שעה, והשעה נקבעת על פי הרגע בו נשאלת השאלה (או הרגע בו האסטרולוג מקבל את השאלה), האסטרולוגיה ההוררית נהנתה ממעמד מכובד במאה ה-17, שאז פרסם וויליאם לילי את ספרו אסטרולוגיה נוצרית ובו הוא מקדיש חלק ניכר מהספר להסברים מעמיקים על השיטה לפענוח מפות הורריות.

האסטרולוגיה ההוררית מתבססת על שיטה ועל חוקים ברורים. לאסטרולוגים חדשים או לפחות אלו מהמאה ה-21, שלא מכירים טוב את נושא הכבוד המהותי והכבוד הנסיבתי קשה להבין את השיטה. הדרך להגיע לתשובות ברורות תלויה רק בהבנה המלאה של השיטה.

השיטה היא השיטה של האסטרולוגיה הקלאסית והיא דורשת מאסטרולוגים מודרניים לשכוח את כל מה שהם יודעים על הפלנטות. במקרה של אסטרולוגיה הוררית לפלנטות יש תפקיד רק אם הן שליטות או של השואל או של הבית שמייצג את נושא השאלה.

הדבר הכי חשוב בהוררית הוא להתמקד רק ואך ורק בפרטים הרלוונטיים לשאלה, ולא לייחס חשיבות לשום פרט אחר במפה.

מה שמעניין אתכם הוא הפלנטה המייצגת את השואל שהיא שליט האופק, והפלנטה המייצגת את הנושא ששואלים עליו: לדוגמא בשאלה על מערכות יחסים, הפלנטה המייצגת היא שליטת בית 7 (לא ונוס ולא מרס, שליטת בית 7 מי שזו יוצאת). בתוספת, הירח תמיד מייצג את השואל בתור מסמל שני (אלא אם הם הבית שעליו שואלים נפתח בסרטן ואז הוא הופך לשליט הנושא).

נקודה חשובה מאוד: דמיינו שאתם במאה ה-17, עדיין לא גילו את אוראנוס, נפטון ופלוטו כך שהם לא נחשבים. אתם משתמשים אך ורק ב-7 הפלנטות המסורתיות, בטח שאין אסטרואידים למיניהם. ראש וזנב דרקון יחד עם נקודת המזל נחשבים, אבל אך ורק בצמידות.

השליט מייצג את האדם או את העניין, והדבר הראשון שאנו עושים הוא לבדוק את נושא הכבוד המהותי או הנסיבתי או לחילופין את החולשה המהותית או הנסיבתית שיש לפלנטה השליטה. זה ילמד אותנו על מצבו של השואל בנושא, וגם על מצבו של הנשוא.

כבוד מהותי אסטרולוגיה

אפשר לדעת כמעט את כל התשובה רק מבחינה מדוקדקת של השליטים.

האספקטים (זוויות)

נותנים את המשך הסיפור, או את חוסר המשכיותו של הסיפור. באסטרולוגיה ההוררית משתמשים אך ורק בזוויות הראשיות:  צמידות,  מולות – °180, משולש או טריין –  °120,   ריבוע – °90, משושה –    °60.

הזוויות מספרות של המפגש האפשרי או הבלתי אפשרי בין השניים, הזוויות הנפרדות (אלו שהן אחרי האספקט המדוייק) מספרות על מה היה עד עכשיו, הזוויות המתקרבות מספרות מה יהיה בעתיד.

כאן חשוב לעצור ולוודא שאתם מבינים בדיוק מתי זווית היא מתקרבת או מתרחקת. הפלנטה המהירה יותר היא זו שנעה ומגיעה לאספקט מדוייק עם הפלנטה האיטית יותר. לדוגמא בין השמש למרס, מרס הוא זה שנע לאט יותר.

אם שמש ב-19 שור ומרס ב- 22 עקרב: השמש תגיע למולות מדוייקת עם מרס עוד שלוש יחידות זמן. האירוע יקרה אז, או לקחת בחשבון שעד שהשמש תגיע למולות מדוייקת עם מרס הוא כבר יהיה במעלה ה-23, ולכן יעברו ארבע יחידות זמן עד שהאירוע יקרה.

אם שמש ב-19 שור ומרס ב-17 עקרב: לפני שתי יחידות זמן השמש היתה במולות עם מרס. האירוע כבר קרה.

הצמידות: אירוע של מפגש צמוד. לא בהכרח מראה ששני הצדדים נהנו או הרוויחו מהמפגש. המצב של כל צד שמסומל על ידי העוצמה או החולשה של כל פלנטה יספר לנו אם זה מפגש חיובי, לאיזה צד מהשניים, או אולי אפילו שניהם נפגעים יחדיו. יכול גם להראות על חיבור בין השניים, חיבור טוב שימשך הרבה זמן.

הטריין: מראה על התרחשות קלה ומהירה. וגם כאן צריך שכל ישר להבין אם זה טוב או רע. כמישהו שואל האם יפטרו אותו ואנחנו רואים אספקט של טריין בין המייצג שלו למייצג של הבוס שלו, התשובה יכולה להיות, כן יפטרו אותך בקלות ובמהירות….

שאלה אחרת: האם אנחנו משלימים בקרוב, יכולה לקבל אותה התשובה – כן, בקלות ובמהירות.

ושוב, לא לשכוח קל ומהיר מפלנטה חלשה יכולה לעשות יותר צרות ממאבק מול פלנטה חזקה שמחזקת גם אותך.

הסקוור: גם כאן דברים כן יתרחשו, אבל במאבק, עיכובים ובקיצור: בדרך הארוכה והקשה.

מהדוגמא שלעיל: התשובה לשאלה האם יפטרו אותי היא כן, אבל זה יהיה תהליך ארוך וקשה לשני הצדדים. על השאלה האם אנחנו משלימים בקרוב. התשובה היא שיהיו עוד הרבה דיונים ומאבקים, ולא תחזרו להיות מה שהייתם פעם, אבל כן, אתם משלימים.

ושוב, פלנטה חזקה שמגיעה לאספקט מדוייק עם פלנטה חזקה אחרת יכולה להביא דברים יותר מוצלחים מהרבה אספקטים אחרים.

המשושה: מראה על התרחשות, ובמקרה הזה גם כדאי לעזור לזווית לקרות, כדאי לעשות משהו כדי לקבל תנופה לכיוון הנכון.

מהדוגמא שלעיל: התשובה לשאלה האם יפטרו אותי היא כן, אבל רק אם תעשה משהו כדי לעזור לזה לקרות. על השאלה האם אנחנו משלימים בקרוב התשובה היא שרק אם תתקשרי ותבקשי להשלים, ואז זה יקרה בקלות יחסית.

המולות: ולבסוף המולות שבראה על פרידה, על התנתקות, ובמקרים שבהם הפלנטות חלשות היא יכולה להראות על שניים שלא נפרדים ומצטערים מאוד אח"כ על זה שהם לא נפרדו.

מהדוגמא שלעיל: התשובה לשאלה האם יפטרו אותי היא: כן. על השאלה האם אנחנו משלימים בקרוב התשובה לשאלה היא: לא.

צד ג':

הרבה פעמים אין לנו קשר ישיר בין המייצג הראשון למייצג השני, אבל לשניהם יש קשר למייצג שלישי, פלנטה שנמצאת באספקט עם אחד מהם ובדרה לפגוש את השני למשל. כאן כמובן בודקים על מי שולטת הפלנטה, את מי היא מייצגת, האם היא נמצאת בבית של אחד המייצגים וכו'. הפלנטה הזו מייצגת לנו את צד ג' שיכול לעזור או להפריע לשואל.

גם אם יש קשר בין מייצג א' לבין מייצג ב', פלנטה שנמצאת באספקט מדוייק אל אחד מהם מוסיפה עוד צדדים לתמונה, בדיוק כמו בחיים.

אם ניקח לדוגמא את נושא השאלה ממקודם, האם יפטרו אותי, ואנחנו מגלים פלנטות נוספות באספקטים קרובים, אנחנו יכולים לגלות שאולי יש לי בעיה עם המנהל הישיר, אבל אני מסתדר מצוין עם זה מעליו. יכול להראות על התערבות הוועד, יכול להראות על הגיס שלי שרק רוצה שאני אצטרף אליו לעסק. תלוי בפלנטה שהפכה למייצגת. השאלה היא את מי. התשובה היא על פי הבית שלה, השליט שלה וגם קצת הטבע הבסיסי שלה (ונוס=אשה, מרס=גבר, שבתאי=סמכות, יופיטר=מורה, מרקורי=אחים, שמש=אבא או ילדים, ירח=אמא או ילדים).

מפות שאלה:

השאלה: האם כדאי לי לפטר את העובד שלי?

אסטרולוגיה הוררית

התשובה:

השואלת, כמה מתאים היא אופק גדי ומסומלת על ידי השליט, שבתאי שנמצא בבית 10, שוב כמה מתאים. בנוסף, המסמל השני שלה שהוא הירח נמצא בבית 12, ירוד, בבית של האויבים הנסתרים. מה ששוב מתאר לנו את המצב, היא האויבת הנסתרת של העובד שלה.

העובד מסומל על ידי שליט בית 6 – מרקורי בעקרב בבית 9.

גם למרקורי וגם לשבתאי אין כבוד מהותי, שניהם במצב של פרגרין: שזה מסמל את חוסר ההחלטיות של שניהם בנוגע למצב, פרגרין מסמל על מצב של נוודות, אלו שלא מחוייבים לשום דבר ואף אחד, הם גם חלשים מאוד ואין להם מילה.

לשבתאי, המסמל של השואלת יש כבוד נסיבתי חזק מאוד – הוא בבית 10.

אנחנו מחפשים את האספקט, וכרגע אין אספקט בין מרקורי לבין שבתאי, אפילו אין מי שיעביר את האור או יתווך ביניהם. זה הרגע שבו לא!!! אומרים רגע, יש מפגש בין מרקורי לבין שבתאי עוד 18 יחידות זמן, זה הרגע שבו בודקים באפמריס ורואים שמרקורי נכנס לנסיגה עוד כמה ימים ולכן לא יגיע לזווית עם השבתאי, השניים לא יפגשו יותר, ולכן התשובה היא שאכן מרקורי פונה לכיוון ההפוך עוד כמה ימים ויחד איתו גם העובד פונה לדרך אחרת.

השאלה: האם כדאי לי לעשות עסקים עם חברה X?

אסטרולוגיה הוררית

השואל מיוצג ע"י מרס, שליט האופק שנמצא במצב די נוראי: גם ירוד בשור, וגם בבית 6 המזיק. המסמל השני שלו, הירח גם ירוד בבית ה-12, הבית של האויבים הנסתרים, וכאן אני יכולה לפרש שמי שחורש מזימות ומסתיר את כוונותיו או את מצבו האמיתי הוא השואל, לא זה ששואלים עליו. בעל העסק ששואל נמצא במצב לא טוב לפי המפה הזו.

חברה X מיוצגת על ידי שליט בית 7, המייצג: ונוס בטלה בבית 6. מצב החברה הזו גם הוא לא משהו עם שליטה ירודה ובבית מזיק. השאלה היתה על מצבה הכספי של החברה ואת זה אנחנו יכולים לראות לפי השליט שלה: מרקורי בשור בבית 7. מרקורי הזה הוא ללא שום כבוד מהותי או חולשה מהותית. בקיצור פרגרין. מצד שני יש לו כבוד נסיבתי מעצם מיקומו בבית קרדינלי.

מי קובע? המייצג של השואל, מרס נמצא במזל של ונוס (המייצגת של הנושא) ולכן היא , או חברה X הם אלו שקובעים את מהלך העניינים.

התשובה שניתנה – יש לחברה את מה שצריך כדי לשרוד, לא הרבה מעבר לזה, וכאן גם אפשר לתת את התשובה לשאלה שלא נשאלה, האם הם אכן יעשו עסקים ביחד. התשובה ניתנת מאותו המרקורי, הכסף של חברה X נמצא בבית שמסמל את חברה X, בית 7 ושם הוא ישאר.

בנוסף לנ"ל אנחנו רואים בבירור שאין שום אספקט שנוצר בין המסמלים בתקופה הקרובה, ונוס אמנם תיצור צמידות למרס, אבל זה רק אחרי שהיא מחליפה מזל ולכן לא רלוונטי.

הבתים באסטרולוגיה הוררית:

בית 1 – מייצג את השואל, מי הוא, מה מצבו. בית 1 יכול לכסות גם את הקבוצה שהשואל הוא חלק ממנה, לדוגמא, האם החברה שהוא עובד בה תצליח בשנה הבאה? החברה יכולה להיות מיוצגת על ידי בית 10, ויכולה ביחד להיות בית 1.

בנושאי בריאות הוא מייצג את הראש.

בית 7 – הבית שעליו נשאלות הכי הרבה שאלות הורריות. מייצג את בן או בת הזוג של השואל ולא משנה לכמה זמן הם בני או בנות זוג. מייצג אפילו את אלו שלא יודעים ששואלים עליהם (שאלה לדוגמא "האם יש לי סיכוי עם XXX?", מייצג גם בני או בנות זוג לשעבר. בנוסף בית 7 מייצג את כל השותפים העסקיים, כולל אלו שהם שותפים זמניים כמו מי שקונה ממך את הרכב (הרכב עצמו הוא בית 2, נכסים ניידים, זה שקונה אותו הוא שותף עסקי ולכן בית 7), בית 7 מייצג גם את היועצים ולכן הפסיכולוג של השואל או המרפא האלטרנטיבי שלו גם מיוצגים על ידי בית 7. בבית 7 גם נמצאים כל ה"אויבים הגלויים" – כל מי שמתחרה בך על העבודה, מי שנמצא מולך בבית המשפט וכו'. בבית 7 גם נמצאים אנשים אחרים שלא מתאימים לאף בית אחר.

בנושאי בריאות: מערכת הרבייה, ואזור האגן.

בית 2 – מייצג נכסים ניידים ששייכים לשואל. מייצג את כספו של השואל בכל דרך שבה כסף מגיע. הוא גם מייצג את הערך שיש לשואל, את מי שעומד שם לצידו.

בנושאי בריאות הוא מייצג את הגרון  (כולל מה שעובר בגרון, אוכל).

בית 8 – הדרך הכי קלה להבין את בית 8 בהוררית, הוא כבית השני מבית 7 ולכן כזה שמייצג את הכסף או הנכסים הניידים של בן או בת הזוג, או של האויב. בנוסף בית 8 אכן מייצג מוות, וגם ירושות.

בנושאי בריאות הוא מייצג את אברי ההפרשה.

בית 3 – אחים, אחיות, שכנים, מקומות שאליהם הולכים מתוך שגרה יום יומית, כולל נסיעות (לדוגמא מישהו שנוסע ארבע פעמים בשנה ללונדון מטעמי עבודה, זו נסיעה של בית 3 ולא של בית 9), התלמידים של השואל, בתי ספר יסודיים, מילים כתובות, רכילות.

בנושאי בריאות הוא מייצג את הכתפיים, זרועות וידיים.

בית 9 – הבית שקשור לאמונה ומייצג את כל המוסדות הקשורים לזה (בתי כנסת, מקווה וכו'). בית שמייצג נסיעות מיוחדות (לא אלו ששייכות לבית 3), חופשות, חו"ל. בית 9 מייצג את כל הידע שאותו לא צריכים לניהול חיי היום יום וכך זה הידע שנרכש באוניברסיטאות (לא צריך לדעת פיזיקה קוונטית כדי לקנות במכולת, גם לא סוציולוגיה למתקדמים), כאן מיוצגים אנשים מלומדים: רבנים, מורים לאסטרולוגיה, מורים לפנג שווי, עורכי דין וכו'. שהו הבית של החלומות, של התבונה, ואלו שמנבאים.

בנושאי בריאות הוא מייצג את אזור הישבן והירכיים העליונות

בית 4  – הבית והאדמה שסביב לו ששייכים לשואל. נכסים לא ניידים. האב, השושלת המשפחתית.

(בית 4 נחשב בהוררית לסיום הנושא ולפעמים שווה להציץ על מה קורה שם ועם השליט כדי לדעת האם העניין יסתיים בטוב או ברע. עושים זאת רק אחרי שמבינים היטב מה קורה עם המסמלים של הנושא עליו שואלים.)

בנושאי בריאות: החזה והריאות.

בית 10 – הבית שמראה את הקריירה של השואל, הבית של האם, הבית של השופט, הנשיא, הבוס, הממשלה וכל מי שיש לו סמכות.  מסמל הצלחה וכבוד.

בנושאי בריאות הבית מייצג את אזור הירכיים והברכיים

בית 5 – כל מה שקשור להנאות: תיאטרון, קולנוע, מסיבות, בתי קפה וכו'. בית 5 מייצג הריון (הוא לא!! מייצג אשה הרה), יחסי מין (אלו שהם לא בית 7), וגם בתור היותו השני מבית 4, הוא מייצג את כספי האב, או רווחים מנכסי דלא ניידי.

בנושאי בריאות: לב, כבד, בטן, צידי הגוף והגב.

בית 11 – זהו הבית שמראה על עזרה שמיימית או חיצונית, כאן מקבלים את התשובה לשאלה האם נזכה בטוטו למשל. זהו הבית השני מבית 10 וכך שהוא מראה על העזרה שיש או אין לנשיא, לראש הממשלה, לבוס, ואלו שמייעצים לבעלי הסמכות. שאלות בנודע לחברים טובים (אלו שלא שייכים לבית 7 שהפכו לאויבים למשל), שייכות לבית 11. הבית שקשור למאוויים.

בנושאי בריאות הבית מייצג את השוקיים והקרסוליים.

בית 6 – מחלות, בתי חולים. בית 6 לא מייצג את מקום העבודה של השואל, הוא כן מייצג את אלו שעובדים בשביל השואל (לדוגמא הבייבי סיטר תהיה מיוצגת על ידי בית 6, שאלות על מקום העבודה שייכות לבית 10). בנוסף, חיות קטנות (כלבים, חתולים וכל מה שבגדלים האלו). בנוסף הדודים והדודות (זהו הבית השלישי מבית 4, ולכן האחים והאחיות של האב).

בנושאי בריאות: הקיבה והמעיים (מערכת העיכול)

בית 12 – הבית של האויבים הנסתרים. והדוגמא היא לאלו שמפיצים שמועות כוזבות על השואל. בית של כליאה, בית שמייצג בעיקר את העובדה שאנשים הם האויבים מס' אחת של עצמם ואיך שהם מסוגלים להרוס לעצמם על ידי פרנויות, על ידי התמכרויות, אובססיות וכו'.

בנושאי בריאות הבית מייצג את כפות הרגליים.

ישנה חשיבות עצומה להבנה ברורה של ייצוג הבתים וכך מתן פרשנות נכונה. לדוגמא אם נשאלת השאלה – מה קורה עם בן הזוג שלי אז בן הזוג מיוצג על ידי בית 7 (ושליטו), אם השאלה היא מה קורה עם בן הזוג של אחותי, אז בן הזוג של אחותי מיוצג על ידי הבית השביעי מבית 3, ז"א בית 9 (ושליטו).

אחד הדברים שמבלבלים את רוב האסטרולוגים שמנסים לקרוא מפות הורריות היא ההבחנה הברורה מי שואל, על מי הוא שואל ואיך לשייך את הבתים בהתאם לשאלה המדויקת שנשאלה. את זה רוכשים בעיקר בעזרת ניסיון ושכל ישר.

פלנטה במרחק של עד 4 מעלות מקאספ של בית נחשבת כשייכת לבית הבא, אך ורק כאשר מדובר באותו המזל. לדוגמא: פלנטה במעלה 15 של טלה במרחק של 4 מעלות מהבית שמתחיל ב-19 טלה תחשב כשייכת ומשפיעה על הבית הבא. אותה פלנטה במעלה 29 טלה, כשהבית מתחיל ב-2 שור לא תחשב כשייכת לבית הבא.

מפות שאלה:

עוד דוגמא לעד כמה הבנת חוזקתם או חולשתם של הפלנטות יחד עם מיקומם בביתם נותנת לכם הרבה יותר מאשר רק את התשובה הפשוטה:

השאלה : האם נחזור להיות ביחד?

אסטרולוגיה הוררית

זוהי שאלה על מערכות יחסים ולכן השואלת מיוצגת על ידי שליט בית 1 והוא מרקורי בעקרב בבית 5, השליט הנוסף שלה הוא הירח בגדי בבית 7. הבחור עליו היא שואלת מיוצג על ידי שליט בית 7 שהוא יופיטר שנמצא בקשת ובבית 7.

קודם כל ברור לנו שהמייצג השני שלה, הירח, חלש מאוד ובנוסף הוא נמצא בטריטוריה שבה היא הופכת לתלויה בבחור. אצלו לעומת זאת המייצג חזק מאוד והוא נמצא בטריטוריה בה הוא שולט. המייצג הראשון שלה, מרקורי בעקרב בבית 5 מספר סיפור שקשור יותר לרומן קצר מאשר למערכת יחסים ארוכה, אין לו שום כבוד מהותי, בית 5 קצת מחזק אותו, אבל עדיין הוא לא מתחיל להוות תחרות לשליט בית 7, יופיטר, שיש לו את הכבוד המהותי הטוב ביותר, והמיקום שלו גם מחזק אותו.

ממפה שכזו נשאלת השאלה האם באמת הייתה כאן מערכת יחסים?

היא המיוצגת על ידי הירח בבית שלו חושבת שכן, הוא, עם השליט בתוך הבית של עצמו חושב שמעולם לא היתה כאן מערכת יחסים.

השאלה: האם הבת שלי תתגרש?

מפת שאלה

בשאלות מסוג זה אני מוודאת שהבת אכן הסמיכה את האם לשאול את השאלה בשבילה

קודם כל נמצא את המייצגים. השואלת היא האם והיא מיוצגת על ידי מרקורי בתאומים בבית 10, מצב שמתאר שיש לה עוצמה וחוזק טובים (לאם).

הבת שלה מסומלת על ידי שליט בית 5 (הבית של הילדים) – שבתאי שנמצא בבית 3 בתנועת רטרו בלי זוויות. שבתאי מתאר את הבת שמתחרטת ורוצה לחזור בה.

בן הזוג של הבת מתואר בשליט הבית השביעי מהבית החמישי שזה הבית האחד עשר. השליט הוא הירח שבדיוק נכנס למזל בתולה ומתקרב לאופק, מסמל שבן הזוג בדיוק מוכן להתחלה חדשה.

הירח בסה"כ במרחק של 6 מעלות מלפגוש את שבתאי בזווית של משושה, ולכן התשובה היא שהם כנראה ינסו להשלים ולהמשיך יחדיו.

18 תגובות

  1. הי מעיין, מה קורה במפת שאלה כזו-האם X ואני נחזור להיות בקשר טוב? והתשובה שיצאה היא אופק שור 11 מעלות.
    ירח בקשת 6 מעלות בבית 7. מרס וונוס בצמידות בתולה בית 5 (ונוס 7 מעלות מרס 12) ומרקורי 22 בתולה בית 5?
    שמש אגב בית 6 במאזניים אבל מניחה שהיא לא נספרת כאן. נפטון 12מעלות דגים בית 11. כך שנוצר טי סקוויר עם בית 7

    בית 4 באריה ריק (עם דרקונים).

    האם זוהי טרנספורמציה עתידית לקשר זוגי או רומן? או שמא להפך – רק אשליה?

    כרגע אין קשר בכלל בין השניים, שהיו קרובים מאד בעבר. ירח לא יוצר זויות חדשות עד סוף הבית אלא רק מהדק את הקיימות.

    2. האם נכונה העמדה לפיה לא רצוי לעשות לעצמי יותר מפות שאלה יותר מפעמיים בשנה? מה עמדתך?

    תודה וסליחה אם הפרזתי – מנסה לתרגל כך קצת את מה שקראתי. 🙂

    1. נתחיל בשאלה השנייה: כל האסטרולוגים יודעים שהם לא אמורים לעשות לעצמם מפות שאלה, כולם כנראה עושים אותן הרבה יותר ממה שהם מודים, וזאת הדרך שלהם ללמוד על עצמם ועל איך לפרש מפות שאלה בפרט ומפות אסטרולוגיות בכלל. הבעיה היחידה כאן נעוצה בעובדה שאין אובייקטיביות, מי ששואל רוצה מאוד לקבל תשובה מסויימת ולכן הפרשנות יכולה להתעלם ממיקומים לא מיטיבים וכו' וכו' ובכוח לחפש את התשובה שהם רוצים, גם אם היא לא שם.
      בנוגע למפה:
      המייצג שלך היא שליטת האופק (שור) ונוס בבתולה (נפולה) בבית 5
      המיצג שלו הוא מרס שליט בית 7 בעקרב (בהוררית משתמשים רק בשליטים העתיקים), גם בבית 5 גם בבתולה. אני כן אוסיף את העובדה שמרס נמצא במולות מדוייקת לנפטון מה שאומר שהוא מחפש לחיות את החלום, את הבלתי מושג, להיות גדול מהחיים, וקצת קשה לו לקבל את מה שיש כמו שיש.
      בקיצור מדובר בקשר של בית 5: רומן סוער עם המון דרמות.
      הירח הוא המייצג הנוסף שלך, והמייצג של התפתחות העניין: בבית 7, הבית שלו, אומר שאת נמצאת "בידיים" שלו. הוא זה שמחליט. השליט של הירח, יופיטר במולות כמעט מדוייקת לאוראנוס מראה על פרידה, אבל פרידה יפה, מהסוג שבו מבינים שאין לאן להתפתח ביחד ועדיף לשני הצדדים למצוא לעצמם מקומות אחרים שבהם הם יכולים לצמוח.
      ומה הולך להיות: ונוס תפגש עם מרס לצמידות (ב-7.10), מה שאומר שיהיה עוד מפגש, עוד ניסיון. ובמקביל, עוד 15 יחידות זמן הירח יפגוש את שבתאי (בתוך אותו המזל), מה שבד"כ מראה על אילוצי החיים הרגילים שמבהירים לשני הצדדים שמערכות יחסים זה לא משחק, זה דבר רציני, לפעמים כואב, ובטח שמבגר ומלמד לקחת אחריות.

  2. הי מעיין, תודה על ההסבר המושקע!
    למעשה מדובר בקשר של המון שנים, שהתחיל כמעין התאהבות אולם משהו לא התממש שם. במקביל שבתי לאקס שלי (שנפטר בינתיים) ובמשך השנים נוצרה חברות מאד עמוקה ואינטימית – אבל לא זוגיות "נורמטיבית", אבל קשר כמעט יומיומי בתקשורת, ופחות פגישות במציאות. לפני כשנה הוא הפסיק פתאום לדבר אתי, כנראה כחלק ממשבר שעבר עליו, ולי היה מאד קשה להשלים עם כך – אבל כיבדתי את רצונו ושחררתי אותו (לשנינו מאד חשוב ספייס).
    יחד עם זאת תהיתי אם אכן נוכל לחזור לקשר של חברות.
    ממה שאני מבינה לפחות מהמפה, עצם העובדה ששני השליטים היו בבית 5 העידו בעצם על סוג של רומן "אחר" אולי, גם מצדו. לכן שאלתי לגבי מוטיב האשליה.
    האם בפרשנות יותר "חברית" עדיין הפרדה קיימת? ללא ספק את צודקת והקשר בידיים שלו.

    למעשה אולי בשל רמת הקשר הקרוב ותחושת החברות – הפרדה הייתה לי קשה יותר מאשר זוגיות "רגילה" שהסתיימה.

    בסינסטרי אגב, הכל צמוד ולוחץ: ירח בשור שלי בצמידות מדויקת לשמש מרקורי שור שלו. שמש ישירות על IC
    ונוס שלו בתאומים על המעלה של סטורן שלי. יופיטר בדלי שלו בצמידות למרס-דרקונים-אופק שלי. מרס בדגים שלו מולות מדויקת למרקורי בתולה אצלי. ירח שלו צמוד ליופיטר עקרב שלי על הMC בצידות לנפטון קשת. סטורן שלי סקוויר למרס שלו. שמש ונוס שלי (באריה) סקוור לשמש מרקורי שלו בשור. שמש ונוס שלי סקוויר לסטורן תאומים שלו. ירח שלי לפלוטו שלו ועוד קשרים אורניים הרמוניים בשביל הכיף 🙂 בקיצור הכל צפוף .
    ותמיד הרגיש לי כמו משהו קרמתי ומן תחושת להיות בבית יחד איתו.
    קיויתי שהסינסטרי יצביע על קשר שיחזיק עוד שנים איכשהו – אבל אולי אכן השחרור חשוב יותר!

    האם זה אכן סינסטרי שמעיד על קשר עמוק או שעל אשליה ארוכת טווח הדדית? לתחושתי היה ועודנו, משהו עמוק ועדין ביותר בינינו. ברמת האמון והקרבה ואפשר לומר בדיעבד – אהבה עדינה.

    תודה!

    1. זה אכן תיאור סינסטרי צפוף. וכן, הקשר הוא אכן עמוק. כנראה שתשמרו על סוג של קשר לאורך השנים, אבל לפעמים קרוב כל כך זה קרוב מדי, וההוררית הצביעה על הצורך האישי של כל אחד מכם לצמוח צמיחה שכנראה לא היתה קורית ביחד.

  3. אני אוסיף גם שהוא אחד האנשים שידעו את סודותי הכמוסים ביותר וגם מבחינה יצירתית השפיע עלי והיווה לי השראה וגם דחף לעשייה. מניחה שעבורו אני ייצגתי הרבה "מחוץ למיינסטרים", תעוזה והרפתקנות. נראה לי, לא בטוחה בכך.

  4. תודה רבה מעיין!
    כעת, בריחוק קליני קריר יותר אני יכולה לראות שהפרשנות שלך מדוייקת ושאכן מפת השאלה הכילה בתוכה משהו מהותי לגבי הקשר והצורך בהתפתחות וצמיחה.
    שאלה טכנית עקרונית – האם מפגש כפי שציינת (לדוגמא מרס ונוס) בתאריך מסויים מסמל פגישה ב"חיים האמיתיים", במישור המציאות עצמו, או שהיא סמל למשהו אנרגטי או תהליך פנימי מקביל לשני הצדדים? כי למעשה בשל ריחוק גיאוגרפי ואחר אני לא רואה מצב שבו ישנה אפשרות לפגישה פיזית ואפילו באמצעי תקשורת כלשהו.
    ומכאן נובעת שאלה נוספת – אם אכן מדובר ברמת המציאות – כיצד רואים מי יוזם את המפגש,אם בכלל, או שמא זהו משהו שפשוט קורה בשטח ללא התערבות אישית?

    תודה וגמר חתימה טובה :)))) וסליחה על ריבוי השאלות!

    1. בד"כ זה מראה על פגישה אמיתית בחיים, שיכולה גם להיות בימינו דרך אמצעי תקשורת למיניהם. אם ניקח את הירח כמסמל את התפתחות העניין והמפגש של עם שבתאי, אז משהו לא נעים שקשור לאילוצי החיים, כמו ביורוקרטיה אמור להוביל לתקשורת.

  5. הי מעין, שאלה טכנית קטנה: האם במפת שאלה (וארוע) התשובה היא לפי מיקום הירח עד סוף הבית שלו או עד סוף המזל שלו גם אם עובר לבית בהמשך? במילים אחרות עד מתי נמשך זמן התשובה במפות שאלה. לפי תנועת השליטים והירח?

    טנקס 🙂

  6. הי מעין,

    מה המשמעות בהוררית בשאלה לגבי זוגיות כאשר המייצג של הגבר (סטורן בגדי )מצוי בבית 6 בסטליום סטורן צמידות 0 לונוס (גדי) וארבע מעלות לשמש ( מרקורי 13 קשת).
    האופק במפה זו נפתח ב15 מעלות סרטן. והירח ב25 דגים (צמוד לכירון 24 דגים) בית 9 יוצר 90 לונוס-סטורן. בבית 5 מצויים מרס ויופיטר בצמידות (10-12) עקרב (זוית רחבה לירח) ואילו סטורן בזוית 60 רחבה לאורנוס 24 טלה בבית 11? בבית 7 נמצא פלוטו – האם מתייחסת אליו?
    האם הגבר מצוי בזוגיות אחרת בשל צמידות ונוס?
    מה המשמעות של נוכחות המייצג של הגבר בבית 6 של האשה?

    השאלה שנשאלתי היא האם השניים יחזרו לזוגיות משמעותית בעתיד?

    תודה מראש אם תוכלי להתייחס ובעיקר לשאלה של משמעות בית 6. 🙂

    1. בואי נעשה את זה פשוט: הירח בטל, המייצגים שלו ושלה לא נפגשים וונוס צמודה לשבתאי כולם נותנים תשובה ברורה: לא. זה המקום שבגללו אנשים לא אוהבים אסטרולוגיה ואסטרולוגים עצמם נתקעים שוב ושוב, יותר מחצי מהשאלות מהסוג הזה התשובה עליהן היא פשוט לא. וזה קשה וזה כואב וזה גם ממש קשה להגיד את זה למי ששואלת.

  7. תודה רבה על התשובה הברורה.

    וללא קשר, למען ההבנה (לא ברור לי עקרונית ) מה משמעות מייצג הגבר בבית 6 של השואלת בשאלת זוגיות. האם אכן מסמל קושי בריאותי אם כן אצל מי משניהם? תודה!

    1. בית 6 יכולל לסמל המון דברים: גם קושי בריאותי, גם מעמד נמוך יחסית אליה, גם שהוא עסוק מאוד בעבודה, גם שהוא נמצא כרגע בעמדת חולשה וכו' וכו'

  8. ושאלה נוספת – האם הירח נחשב לבטל על אף שהזויות הקיימות יגיעו לדיוק?

    לגבי המפה הספציפית אכן היה נראה שזו תשובה שלילית ולמעשה גם השואלת לא בדיוק רצתה לחזור לקשר, רק שאיכשהו מרגישה משהו לא סגור שם מבחינתה.

    ושוב תודה!

    1. אני לא סופרת זוויות של הירח לפלנטות ה"חדשות". הוררית שייכת לאסטרולוגיה העתיקה שבה שבתאי הוא הכוכב האחרון.

  9. היי, זה בסדר לשאול כאן על מפת שאלה (או לשלוח אותה) בשביל תשובה? או בצור קשר? אין לי מושג כל כך איך זה עובד והייתי רוצה לשאול כמה דברים בנושא הוררי, אבל לא נעים לי סתם לבקש כי אין לי מושג אם זה מותר חח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.